Opinionsblogg

FLASH: Jag har börjat spela Pokémon

FLASH: Jag har börjat spela Pokémon. Belgien-Irland börjar om ca 20 sekunder, och ja, jag spelar Pokémon. Det är roligt.
Jag såg inte Belgien-Italien, så jag ser fram emot att se hur dåliga Belgien egentligen är. Det blir intressant för vår kommande match mot dem. Det belgiska laget har väldigt många starka individer, men de jobbar inte så bra som lag. På det sättet liknar fotboll Pokémon, det spelar ingen rll om du har jättemånga bra individer, om alla är
electric-type så kommer de ändå få pisk ifall de stöter på en sopig liten Diglett. Liten tuva osv. Är Irland den tuvan? Är Sverige Diglett? Det återstår att se.
 

 
Det är där jag är nu i EM. Fotbollen räcker liksom inte till längre. Så jag spelar pokemon. Jag kan twittra, vilket jag har gjort ganska intensivt under vissa matcher, men ibland kommer inte orden till mig. Jag löser DN:s korsord, men det är för lätt. Och de ord jag inte kan, de är bara orimliga, inte svåra. Jag äter massor med godis för att distrahera mig. Jag låter min trikotillomani ta över och jag pillar och rycker frenetiskt i min modesta ansiktsbehåring.
Det börjar bli svårt attt koncentrera sig under de mindre intressanta matcherna. Som tur är Lagerbäcks Island tillbaks ikväll, och även Österrike-Portugal lär bli en spännande tillställning. Fram tills dess känner jag mig tvingad att titta, samtidigt som jag vill titta, samtidigt som det inte riktigt räcker att bara titta, samtidigt som jag vill göra massa andra saker också. Ibland är det tur att jag är arbetslös.
Men efter EM vill jag nog ha ett jobb. Om ni fattar vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera