Opinionsblogg

Skrällar, rövar och rumäner

 
Tadai ma!
Jag är tillbaka. Igår var jag bort a på ett väldigt viktigt uppdrag, nämligen att slicka Lasse Lagerböcks röv och gråta glädjetårar så jag hade ingen möjlighet att skriva något. Men låt oss vara ärliga, det var tre rätt pissiga matcher i alla fall.
Tips inför nästa Islandsmatch på lördag, följ detta härliga twitterkonto live under matchen. Det blir skojsamt!
 
Åh, Island! Jag har inte haft så mycket känslor för en fotbollsmatch på jag vet inte hur många år, ren magi på alla sätt. Finns inte så mycket att säga förutom att det var verkligen otroligt på all sätt. De må vara gästur i Frankrike, men nog verkar det som att de känner sig som hemma på planen.
 

Matchdag 1 är över! Vi är nu vid den tidpunkt där vi kan bedöma hur lagen ser ut, och tyvärr får jag medge att Sverige kan vara det enskilt sämsta laget i hela turneringen, möjligtvis får de konkurrens av Nordirland och det talar ju inte direkt för oss. Omgångens överraskning, Italien i all ära, får ändå gå till Ungern som jag trodde skulle vara turneringens sämsta lag, som gjorde en modern Anschluss och spöade schnitzeln ur Österrike med 2-0. Extremt överraskande men mycket, mycket härligt. Äntligen lite skrällar för en underdoghipster som jag kan njuta av, det är ändå det fotboll hadnlar om.
 

Upp med hande om ni har tippat Bogdan Stancu som vinnare av skytteligan.
Rumänien leder inte bara skytteligan, utan även stilligan. Jag vill ha den här jackan, jag måste ha den.

Idag är det två kalasmatcher, och en som fömodligen kommer lukta mer bajs än Jogi Röws fingrar.
Två vilda derbyn, både England - Wales OCH Tyskland - Polen. MUMMA!
Det lär bli två tajt och slitigt, och det är bara i Löws kalsonger. Nå, nog med snusk, det kommer bli fantastisk fotboll.
Polens Bartosz Kapustka var minst sagt en trevlig ny bekantskap i deras första match, och med två klassanfallare i Milik och Lewandowski plus den magnifike Krychowiak på mitten så sätter jag en tung skrällvarning på Polen, dags att ge igen får gammal ostfront.
Med tanke på Tysklands brist på penetration, nånting nånting Jogi Löw, så hoppas jag ännu än gång på Mario Gomez av hela mitt hjärta. Men vi får väl se om Löw kan få tummen ur röven och våga lite mer. Hehe.
 

England - Wales! Köttigt derby, men om England spelar med den nya Beckham, Eric Dier så borde de ändå ta hem segern. Wales såg starka ut i premiären odck, och med lite magi från Gareth Bale så kan fårahedarna fira hela vägen hem till Llanfairpwllgwyngyll.
 
 

Kommentarer

Kommentera