Opinionsblogg

Vem hade inte luktat?

En av de saker som blivit synonymt med stora mästerskap de senaste tio åren är tyske förbundskaptenen Joachim Löw. Och fan vad det är skönt att Jogi är tillbaka. En äkta man av folket, som är både kompromisslös och prestigelös. Tidigare mest känd för näspetningar, men i år har han växlat upp med både enorma lökringar på sin märkligt nazistbruna t-shirt, och som om inte det vore nog så finns det även härliga bilder när han kontrollerar både klockspel och avgasrör ganska grundligt. https://twitter.com/picchiodibrutto/status/742091786047344640
Mycket av fokuset verkar ha handlat om att han luktar på handen efteråt. Jag känner mig förbryllad över detta, för det är väl ändå konstigare att inte lukta? Det kanske bara är min OCD som talar, men man vill väl ändå ha koll på läget när man gör den typen av utgrävningar? Eller ska jag få leva under villfarelsen att mina läsare är äckliga grisar som aldrig duschar eller kontrollerar sin hygien. Skämmes!
 

Idag spelar Sverige. Heja Sverige! yay Zlatan! Hoppas det går bra. Obligatoriskt hejande över. Skönt.
 

Spanien mot Tjeckien är dagens första match, och varje gång jag ser ett Tjeckien utan Jan Koller så får jag ett litet sting i hjärtat. Jag älskar spelare som är 2meter+. Det är därför jag tar chansen att få skohorna in en av mina absoluta favoritspelare genom tiderna här, nämligen Peter Crouch. Åh, Peter, du gav alla oss gängliga tonårskillar hopp med dina cykelsparkar och din obscent snygga fru. Du är saknad i den Engelska truppen.
 
 

Italien - Belgien då. Italien har inte varit så dåliga sedan de kapitulerade i andra världskriget, och Belgien har all hajp plus en enorm skadelista i backlinjen och kommer därmed att totalt misslyckas utifrån förväntingarna givetvis.
 
Ett Italien som startar med Graziano Pelle på topp ger både lite hopp för oss som gillar de längre spelarna, och för de som gillar killar som är snygga på det där lite halvsliskiga italienska sättet, men ger tyvärr inte så mycket förtroende när det gäller målproduktion. Men han heter Pelle hihihi.
Det viktigaste att hålla koll på under kvällsmatchen är dock Italiens lagkapten Gigi Buffon under nationalsången. det är en fröjd varje gång.
 

 
Men en snygg frisyr ska inte underskattas, det kan till och med vara mer värt än att försvara ett baklängesmål, åtminstone om man frågar Turkiet Ozan Turfan. https://twitter.com/eaamalyon/status/742048501849292801
 
Heja Sverige.
 

Kommentarer

Kommentera